tiistai 15. maaliskuuta 2016

OI, NUO UUDET IHANAT MEKKONI!


Olen lapsesta asti rakastanut mekkoja ja pikkutyttönä ajattelin, että mitä enemmän pyörivää helmaa, rimpsuja ja röyhelöitä, sen parempi. (Sittemmin olen tosin oivaltanut että less is more… )
Teittekö te koskaan sitä lapsena, että pyöritte, pyöritte ja pyöritte vaan niin että helmat nousi korviin? -Ai että mikä vapauden tunne ja olemassaolon ihanuus noissa hetkissä oli!! Jostain syystä nämä muistot pulpahtivat pintaan tänään ja inspiroivat minua, ja vaikka mulla ei tällä hetkellä helmat niin hulmuakaan, elämä on yhtä pyöritystä joten päätin pyhittää tämän postaukseni ihanille mekoille.
Nyt on sikäli kiinnostava aika, että sekä ysärimuodin että 1960- ja -70 –luvun vaikutteet näkyvät vahvasti. Mekkojen helmat seilaa maksista miniin ja kukin valitkoon siitä sitten itselleen sen sopivan pituuden.
Mä valitsin tällä kertaa neljä hienoa minimekkoa, joista olen valtavan innostunut! Näissä mekoissa näkyy vähän myös vaikutteita viime aikojen trendeistä; on pastellisuutta, näyttäviä kirjailuja, graafisuutta ja kiiltoa.

Tämä laventelin värinen pelkistetty mekko henkii 60 –lukulaista tyttömäisyyttä. Se on ajaton, tyylikäs ja herttainen mekko joka käy moneen tilanteeseen. Rakastan tätä sävyä joka saa ihoni hehkumaan! 

Tämän graafisen mustavalkoisen mekon juttu on ehdottomasti taidolla tehty, näyttävä ja hieman humoristinen koristelu. Mekon kaunis istuva leikkaus ja yksinkertainen siluetti tekevät siitä monikäyttöisen ja ajattoman luottovaatteen, joka on helppo yhdistää niin jakun, farkkupusakan kuin neuletakinkin kanssa – tämä on ehdottomasti yksi lempimekoistani! 


Miauuuu!! Eivätkö nämä kissat olekin vastustamattomia!! Eikö tämä feminiini ja romanttinen pastellimekko olekin kuin unelma tai pieni hattarainen päiväuni?! (Jotkut yhä vannovat pöllökuosin nimeen… mä jotenkin ajauduin näiden ihanien kissojen pariin :)) Miten herkkä voi yläosa olla?!! - Rakastan näitä kevyen harsomaisia pilkkuhihoja!


Olen aina pitänyt takkimekoista niiden käytännöllisyyden vuoksi. Tässä juhlallisessa luomuksessa on musta hauskasti leikitelty takkimekon idealla. Etenkin materiaalivalinta, joka henkii arvokkuutta, tekee mekosta todella kiinnostavan – ja nämä näyttävät puhvihihat ovat kerta kaikkiaan upeat.

2 kommenttia:

  1. Voi mistä ihmeestä tuo kolmas herkkä mekko on löytynyt! Minäkin rakastan mekkoja mutta olen vasta viimeaikoina päässyt yksiin vartaloni ja makuni kanssa joten mekkovalikoimani on vielä pienen pieni :)

    VastaaPoista